tisdag 27 november 2012

Våga vägra kvällspromenad!

Ja, så tycker tibben som inte ens behagade infinna sig i hallen för påklädning av regnjacka.
Det hjälpte inte hur mycket jag än lovade att vi bara skulle ta en kort tur på damrummet.
Vill INTE sa tibben. Efter en lång stunds väntan fick jag ta till det tunga artilleriet ;) HIT.
Med en uppsyn som om hon var på väg till giljotinen kom hon smygande...
På med kläder och sele och ut. Vid porten blev det tvärnit igen sen kikade hon ut och backade in i trapphuset. Efter viss övertalning kom vi till bron, fortfarande under tak. Mer övertalning å så kom vi 10 m och där gick hon på damernas. Lite fart blev det sen så jag tänkte att hurra, nu får vi en liten promenad, men icke! Ny tvärnit. Då gav jag upp. Ser liksom ingen anledning att tvinga en högst ovillig hund runt kvällsrundan, i blåst och regn bara för att man "ska" gå en kvällspromenad.
Inte kul för nån av oss och eftersom vi var på aktiv promenad och fikakväll igår så är det ingen större fara om vi vilar. Behöver jag tillägga att hon har bäddat ner sig i duntäcket?

1 kommentar: