lördag 24 november 2012


Idag ignorerade vi gnällig kropp och grinigt väder och pyntade dagen med en utflykt tillsammans med bästa varghundsväninnan.
Denna gång valde vi ett nytt utflyktsmål, nämligen Hulistugan dit ingen av oss varit förut.
När vi satte oss i bilen Carla och jag möttes vi av ljudet från en viftande varghundssvans.
Dagens första lyckopiller!
Med ryggsäcken full av fika knatade vi iväg, lite regn i början men det slutade snart. Det var i alla fall tillräckligt för att tibben skulle få fina krusiga öron :)
Trevliga gångstigar att gå på, lagom med backar. Två bänkar hittade vi som kändes lämpliga till fikapaus. De var inte helt lättillgängliga men varför göra det enkelt för sig när man kan göra det spännande? Lätt utmattade lår och vadmuskler senare var jag glad att jag hade den stora chokladtermosen med...
Prinsessan var väldigt nöjd med att jag inte hade glömt fikat denna gång ;)
Intressant är att jag har en ganska snabb återhämtning numera. Efter en halvtimmes fikapaus är jag i form igen. Struntar dock i disk och tvätt idag, Carla som för tillfället snarkar i soffan lär nöja sig med en toarunda och lördagsgodis ikväll. I afton glögg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar