lördag 29 maj 2010

Härligt!


Att glömma bort tiden när man är ute med hunden! Nästan två timmar blev det idag.
Jobb i långlina, Carla var jätteduktig och hade bra koll på mig trots svårigheter som snälla tanter och barn som ville hälsa. C väntade dock ordentligt in frikommando! Duktigt!!!
Prinsessan fick busa loss ordentligt men kom självmant och tog kontakt med jämna mellanrum.
En vante är mycket bra som belöning:) När hon jobbat på en bra stund tog vi en paus och satt oss på kullen. Där blev det en busstund med matte också, lycklig tibbe! Lycklig matte!

På vägen tillbaka blev det lite träning av "bakom" som gick ganska bra, "parkera" var lite svårare men det var första gången vi provade ute så det kommer nog.

Två superbra hundmöten med en rottis blev det också, jag är så nöjd med både mig och Carla.
Det var lite trångt så antingen skulle jag få älga ut i diket, vilket inte kändes optimalt eller få ett nära möte. C såg hunden och kollade på mig; klick/belöning såklart sen fick hon sätta sig ner tills hunden passerat. Efter en stund kom samma hund tillbaka, då tyckte jag att Carla tittade lite väl mycket på den så jag klev emellan och blockerade synfältet. C tog genast ögonkontakt med mig i stället och satte sig tills de hade passerat! Hurra!!! Med tanke på hur länge vi har kämpat med hundmöten så känns det helt otroligt:D Det var en mycket bra ägare vi mötte, hon jobbade aktivt med sin hund vid mötet och tog ingen notis om oss, blir så glad när jag träffar på såna!
Trötta och nöjda är vi båda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar