måndag 3 maj 2010

Nöjda med kvällens träning!

Idag har vi tränat utomhus och i helt ny miljö, i sidsjön.
Koppelträning med kopplet fastsatt i bältet, mycket nyttig övning! Jag måste ju få hunden att följa mig och inte kopplet. Det funkade jättebra även om Carla helt plötsligt kom på att hon kunde HÄMTA konen! Det såg väldigt roligt ut... hon har ju haft kon-fobi tidigare, vilket gör det ännu skojigare:D. Vi fick gå en promenadslinga med uppgiften "5 saker på promenad". Då blev Carla lite yr i mössan, många nya dofter och kul med kompisar framför. Lite koncentrationssvårigheter men bra skvallrande på människor och andra hundar:). Bra träning för matte också,både fysiskt och mentalt. Inkallningsträningen fungerade också även om det var lite filosoferande ibland.
Som en bonus så var kroppen (min alltså) samarbetsvillig! Hurra! Det känns alltid bra att vara trött pga frisk luft och att jag har kunnat använda kroppen som jag vill! Tibben kopplar av med ett tuggben, jag med en kopp varm choklad, vi kommer garanterat att somna ovaggade och sova gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar