söndag 28 juli 2013

Utflykt och inspiration

Ingen kamera med igår så jag plockar fram en gammal bild
Fjolårets getter får illustrera gårdagens besök på fäboden
Igår blev det en utflykt till ett av våra smultronställen- Norra Berget.
En promenad i sakta mak med många vätskestopp, värmen tar på hundar och människor.
Därefter blev det en lättare lunch på Gullgården innan ett besök på fäboden. Jättetrevligt att även hundar är välkomna att titta på djuren. Hönsen var särskilt intressanta tyckte Carla medan herr F blev väldigt fascinerad av getterna. Själv funderade jag på att knycka med mig en oerhört söt liten killing.
En nyfiken ko träffade vi också.

Idag är det för varmt att göra nåt vettigt alls, jag läser just nu en bok om rallymix och känner mig väldigt sugen på att testa denna sport. Det verkar jättekul för både hund och människa.
Boken känns pedagogisk, inspirerande och väldigt rolig på sina ställen. Har kommit på mig själv med att skratta högt flera gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar