onsdag 27 februari 2013

Arbetsglädje!

Där är mobilen...

Dags att hämta belöning

Vad gör man med en sån, tro?
Carla fortsätter att vara full av energi och tar gärna initiativ både till arbete och lek. Jag låter henne också göra det för jag tänker att det kommer att löna sig när jag vill att vi gör någonting.
Idag blev det lite mobilmarkering, hon blev lite för ivrig(!) och ville gärna både markera och visa den samtidigt så jag fick slå isär övningen lite. Då blev det lite mer ordentligt, vi behöver dock träna mer på riktigt. Tur att det finns telefonförsäljare att ignorera så att jag i stället kan belöna hunden i lugn och ro :). Apporteringen sitter som en smäck så det är bara att fortsätta att namnge föremål eller öka avstånd.
Jag plockade också fram ett av yogablocken för att se vad hon skulle hitta på, hon provade alla möjliga varianter: Stå på, bära på, flytta på mm. Jag valde att klicka när hon lade sig med tass och haka på. Bra hjärngympa för henne att lista ut vad som lönade sig utan annan vägledning än klickern.
Vi avslutade med lek och bus. Ett bra arbetspass även om det inte var jätteplanerat men just nu tar jag bara reda på och förvaltar arbetsviljan.
Bilderna har ingen lysande kvalitet, det är svårt att fota och jobba samtidigt men jag ser också en arbetsuppgift som vi har glömt; att stänga luckorna i tv- bänken. Den sparar vi till nästa pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar