tisdag 5 februari 2013

Fröken fralla hälsar på :)
Igår var en händelserik dag! Först fick vi besök på jobbet av en liten blandisvalp.
Den var till en början väldigt blyg och ville helst gömma sig bakom husse.
Jag blir oerhört stolt över Carla i dessa lägen för hon sköter det mycket bra genom att "prata" bra språk och visar på så sätt att hon är snäll och vänlig. Efter en stund vågade sig valpen fram och inte långt senare var det full fart och bus. En synnerligen charmig liten kamrat som såg ut att ha bla powder puff i sig. Tyvärr finns inga bilder på detta då jag var fullt upptagen med att studera samspråket.
Senare på dagen fick vi besök av en liten fralla-valp, så söt och absolut inte blyg!
Den knatade frimodigt in på kontoret och presenterade sig :)
C tyckte att den var lite på men i vanlig ordning är hon vänligheten själv.
Dock är det inte optimalt med möten på så liten yta, något att ha i tanken.

På kvällen åkte vi till Hundens Hus för fikakväll, tyvärr var våra kamrater tvungen att utebli från denna men det var fullt av bekanta ansikten ändå.
Först på plan var C och unge herr schäfer, en tämligen högljudd yngling i slyngelåldern.
Trots detta så reagerade inte C speciellt mycket, hon läste nog snarare av hans osäkerhet och bedömde att han var snäll ändå. Intressant eftersom hon ju har jobbigt med just schäfrar.
Jag ska nog lita ännu mer på hennes reaktioner på andra hundar.
Från att ha reagerat kraftigt på alla okända hundar så är det nu bara vissa som hon har jobbigt med.
Jag ska försöka studera deras språk ännu mer för jag tycker mig se gemensamma signaler hos samtliga som hon inte gillar.
Bra träning blev det tack vare ynglingen och hans matte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar