söndag 3 februari 2013

Saker som är bra med vintern...


efter en vinterdvala har livsandarna återvänt känns det som.
Tibben spritter av en härligt smittsam livsglädje som även matte får energi av!
Häromkvällen hade vi besök av varghundsväninnan för en kvällspromenad. Som vanligt får Carla extra spänst i stegen och jag tröttnar nog aldrig på synen av en stor och liten rumpa tillsammans :)
En som sent kommer att glömma synen av en irländsk varghund är nog Cocker Spanielflickan med pudelpolare som vi mötte under promenaden. Ett mycket trevligt möte, samtliga vovvar skötte sig med den äran och I bjöd på ett och annat "Tja ba" Härligt!

Igår och idag har vi njutit av fantastiskt vinterväder med sol och fågelsång.
Aktiva promenader där vi turas om att bestämma. Särskilt igår var prinsessan på ett strålande humör och riktigt vibrerade av bus :) Efter lite lydnadsövningar fick hon fria tassar. Hej vad det gick!
Full sula upp och ner på snöhögar, pussattacker i flygande fläng och oemotståndliga lekinviter.
En riktig balanskonstnär är hon min lilla och jag får utveckla liknande talanger för att hänga med i svängarna.
Idag kändes kroppen ovanligt bra och jag kände mig lite våghalsig så vi tog vägen förbi gravkullarna.
En riktigt bra upptrampad och hård stig (tack alla pulkadragande föräldrar!), skönt med lite variation på promenadvägarna.
Nöjd och glad C sover gott på sin kudde och själv kryper jag upp i soffan med en bok!
I morgon väntar fikakväll och passivitetsträning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar