lördag 23 februari 2013

Hundmöten!

Nu längtar vi efter att det ser ut så här!
Ett bra hundmöte kan göra mig glad hela dagen. Ett sånt hade vi igår.
Vi träffade på en beardisvalp med husse, valpen är så glad och framåt som dom ofta är i den åldern.
Men en klok husse i andra änden på kopplet gjorde kontaktövning innan valpenfick komma fram och hälsa. C gjorde lekinviter som han svarade väldigt bra på och dom fnattade en liten stund. Sen blev det hälsaträning på människa för valpen som i ivern missade handen första gången men på andra försöket gick det bättre :)
Ett riktigt härligt möte med bra språk hos hundarna och bra jobb av hussen. Tänk om alla kunde tänka på det viset i möten. vad mycket enklare det skulle bli för alla.

Eftersom vi var lediga igår så blev det en längre promenad med både lite arbete och lek.
Jag har fortsatt med kontaktövningen som jag berättat om tidigare och den fungerar bra. Bästa belöningen där är lek. Jag har en busig hund nu för tiden. Underbart eftersom det ger extra energi när vi jobbar.
Pälsfällningen är i full gång och jag förundras över att det verkar finnas hur mycket som helst på liten tibbe. Det hjälper inte hur mycket jag borstar så ligger det ändå små "hundvalpar" i alla hörn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar