torsdag 17 juni 2010

Tibben i toppform!


Igår var vi på fest Carla och jag, prinsessan var på popcorn-humör och ett kort tag undrade jag om INGET av det vi lärt oss på kurs har fastnat överhuvudtaget.
Vi provade att gå en liten rally-bana men popcorn-bruden var mest intresserad av partaj med irländska studsbollen. När vi gick tipsrunda parkerade hon helt sonika sin ädla ändalykt mitt på stigen och vägrade flytta på sig. Efter kom två joggare som inte lät sig hejdas av tibetansk adel utan glatt hoppade(!) över lilla fröken.
En trevlig tillställning i glatt sällskap var det i alla fall och även om myggorna fick ett rejält skrovmål var vi nöjda med kvällen båda två.

I kväll var jag rejält träningssugen så vi gick till en fotbollsplan för att träna rally-moment.
Av popcorn fanns inte minsta smula:) Carla var arbetsvillig och fokuserad.
Jag hade stor nytta av targetstickan och vi fick till både u-sväng, "runt matte" (har inget kommando än) Följa matte som backar, sitt -ligg och gå vid sidan. Många moment blev det men vi tränar pyttepass med varje grej och variationen håller motivationen uppe och tibben blir mer alert. Jag är mycket nöjd med kvällens träning, det är så kul när vi båda är på samma våglängd.

2 kommentarer: