söndag 20 juni 2010

En riktigt bra dag!

Har vi haft Carla och jag, på eftermiddagspromenaden sysselsatte vi oss med lite av varje.
Lite nosdiskriminering i form av "gömma nyckel". Det var länge sedan vi jobbade med det men det funkade bra. Tydliga markeringar och jag kunde tom fråga om så visade hon ännu bättre. Kul!
Denna gången använde hon också nosen ännu lite mer även om hon fortfarande använder sig av synen också. Framsteg i vilket fall!
Vi stannade till på fotbollsplanen för att köra lite rallymoment, då hörde vi "fulschäfern" gorma på oss- den som attackerade oss för nåt år sen. Carla noterade att den lät men kom tillbaka till arbete snabbt. Senare passerade den vid två tillfällen men tibben jobbade på. Skvallrade till matte att den gick förbi och fortsatte med sin uppgift. Matte hade inte långt till glädjetårar...
Ytterligare ett bevis på att träning med positiv förstärkning lönar sig.

Idag fick vi till u-svängen och runt matte, där var inte jag riktigt med när hon sprang runt så tyvärr blev det inte tajmat med belöningen. hm...klantigt av mig men uppenbarligen har hon fattat grejen:)
Vi jobbade med rätt position i sitt. Hon har lätt för att hamna snett men efter tips från fröken så belönar jag från utsidan och då blir det bättre.
Fortfarande har hon svårt att sitta kvar när jag ska gå runt henne, gränsen går vid "midjan" ungefär, då vill hon gärna resa sig, bara att träna på och öka en liten bit i taget så sitter det nog snart.
Kul har vi i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar