onsdag 30 juni 2010

Det är fint att skvallra!

Lite spontan skvallerträning blev det idag, backade några steg och belönade i första hand kontakt. Jag tycker att det är bra att gå tillbaka i träningen ibland för att kolla att alla byggstenar är med.
Det viktigaste är att hon rapporterar när det kommer andra hundar i stället för att gå igång på dem men jag uppmuntrar även annat skvaller. När vi har befäst beteendet ordentligt hoppas jag att hon kommer att söka upp mig varje gång vi möter en annan hund, trevligt för både oss och dem vi möter!

När vi gick förbi fotbollsplanen passade vi på att jobba med några rallymoment.
Att gå runt mig och sitta vid vänster sida funkade helt utmärkt idag! Det har varit lite svårt förut så det är jag mycket nöjd med. Ligg börjar också fungera, hon är inte lika snabb upp utan inväntar frikommando. Hemligheten var nog att komma ihåg att belöna på marken...
På det hela taget en uppmärksam och arbetsvillig tjej idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar