onsdag 21 april 2010

Vårpromenad!


Carla och jag har varit ute länge idag, det blev en promenad över kullarna som äntligen tittat fram ur vinterskrud. Ordentligt inspirerad av fröken L´s radioprat härom dagen plockade jag med klicker och den Stora godispåsen . Vi jobbade en hel del med kontaktövningar, gående vid sidan och lite andra småsaker. Tibben var med på noterna och hade jätteskoj. Hon var otroligt duktig på att skvallra, både om människor, gråhundar, fotbollar och mopeder! Jag är nöjd med min egen insats där också, jag hade en väldigt bra tajming. Trevligt också med andra hundägare som har respekt för hur jag tränar. Jag blir så glad när folk hjälper till genom att visa hänsyn!
Passade på att använda oss av fotbollsplanen som ännu inte befolkats av galningar som jagar efter boll;). Där fick Carla hämta "apportbocken" (påsklämma, modell större). Jätteskoj sa hon och skrattade med hela ansiktet! Jag tror faktiskt att vi log ikapp när vi kom hem...
I vanlig ordning fick Carla ombesörja avtagning av mattes strumpor när vi kommer hem, en mycket viktig syssla som jag inte längre är betrodd att utföra själv:D. Därefter ska tibben själv välja en kvällskaka ur sin godisskål innan hon ockupperar sängen. I morgon blir det vilodag för vovven, själv ser jag fram emot att tillbringa kvällen bland likasinnade och lära mig mer om hundens språk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar