fredag 23 april 2010

Kursdax!

Idag har jag anmält oss till en ny kurs, känner mig jätteinspirerad och det ska bli så kul!
På måndag är det dags, kontakt och vardagslydnad steg 3, blir det denna gång. Mycket jobb ute lär det bli och det behöver vi känns det som.
I går var jag på en intressant temakväll om hundens språk. Hundar pratar mycket med varandra och oss! Synd bara att vi människor är där och stör utan att fatta. Hundarna på filmen var så tydliga att speakern hade kunnat prata swahili och man hade nog ändå fattat! Skön känsla när jag hade sett filmen, blir ännu mer övertygad om att jag vill fortsätta jobba med min hund på det sätt jag gör. Kul också att jag kände igen alla beteenden, både från lilla C och från andra hundar. Jag kommer definitivt att titta extra noga på vad hundarna säger framöver! Carla fick en vilodag utan matte igår, hon verkade väldigt nöjd med det, ibland tror jag att hon tycker det är skönt att slippa mig ett tag:) Det blir kanske så när man tillbringar 24 timmar om dygnet med varandra. Nu har tibben somnat med tuggbenet i munnen, söt!

1 kommentar: