söndag 25 april 2010

Lycka är....

att sitta på en kulle, i solen. I alla fall om man är en tibbe. Carla njöt i stora drag och så även jag.
Vad gör det, om kroppen är skraltig när man får mysa med en glädjefnattig sötnos?
Prinsessan gjorde en fantastiskt fynd också på promenaden, en vante!
Lycklig skuttade hon omkring med fyndet en lång stund, så härligt att se sån livsglädje.
Lite träning hann vi med också, inkallning, följsamhet och skvallerträning. Tack vare det fina vädret så var det både människor och hundar i rörelse och vi fick bra störning.
Allt funkade bra, i synnerhet skvallret var lysande! Skulle kanske önska lite mer respekt från vissa människor för att vi tränar. Det blir aningen jobbigt när jag inte vill att hon ska kasta sig fram till folk och det står en människa flera meter bort och lockar och piiiiiper för att hon är så söööt.
ja,ja jag får väl se det som extra mycket störning.
Tibben har legat och spanat från balkongen idag också, en riktig favoritsyssla.
Riktigt duktig har hon varit också. Knappt sagt ett ljud.

1 kommentar:

  1. Så är det aldrig när jag tränar. Att nån piper att jag är söt menar jag...

    SvaraRadera