lördag 15 september 2012

Höstpromenad!



Idag har vi verkligen njutit av det fina höstvädret, dessa soliga dagar med klar luft är verkligen fantastiska. Då jag försöker undvika allt för långa promenader med onda knät så får vi vara lite extra påhittiga i stället. Jag satte fast kopplet i bältet idag, bra träning då man får hitta andra "styrmedel" än kopplet. Mycket kropp och röst med andra ord.
En del rallyövningar blev det, fokuserade mest på reaktionssnabbhet idag och klickade för detta.
Vi började också träna in backa i fotposition. Lika klurigt för mig som för tibben visade det sig.
Det var inte helt lätt att börja med vänster fot men nödvändigt för att det ska bli lättare för Carla.
Bra träning för oss båda alltså.
Självklart blev det lördagsgodis på stocken och när prinsessan blev tokbusig och bjöd in till lek var jag inte sen att hänga på :)
Undrar bara vad damen med dvärgpinschern tänkte när hon såg mig krypa omkring glatt hojtandes bakom en stock...
Den underhållningen bjuder jag på!
Kameran var med denna gång också, många bilder blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar