lördag 23 juli 2011

Öppna balkongdörren...


på kommando, kan jag nu. Det har Carla lärt mig. Inlärning går åt båda håll uppenbarligen.
De är smarta hundarna. Det tog ett tag innan jag upptäckte vad hon lyckats med kan jag säga.
Vet inte om jag ska bli full i skratt för att hon lyckats lura mig eller om jag ska bli irriterad på mig själv för att jag råkat belöna "fel" beteende :) Det är ju positivt också naturligtvis att hon kan tala om vad hon vill...hon blir bara lite väl pratsam ibland.
I gengäld ska jag nu på allvar ta tag i detta med att stänga dörrar, luckorna till tv-bänken kan hon stänga. Nu går vi vidare till ytterdörren. Det kanske är tur att jag bor längst upp, det kan ju se lite märkligt ut att stå i trapphuset med en post-it lapp(target) på ytterdörren, klicker och godis i högsta hugg medan man väntar på att en förhoppningsvis samarbetsvillig tibbe ska "tassa" på dörren...
Riktigt nöjd med det nya hemma är hon inte. Soffan har provats korta stunder men har inte precis gjort succé. Just nu fattas en matta och ett soffbord. Utan matta törs hon inte hoppa upp själv, utan sitter och grymtar. Dessutom sitter ju jag på fel ställe... inte lätt det här med förändringar :) Tror dock att hon snart kommer att finna sig tillrätta på divanen som den prinsessa hon är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar