torsdag 21 juli 2011

Har jag ramlat ner i ett kaninhål?


Eller vad är det frågan om? Ja det undrar jag. Min soffa är försvunnen! I stället står här en annan tingest som matte påstår har en bra läshörna...hmpf! Min mysiga hörna med kuddar och filtar, var tog den vägen då! Väl inlegad och bra! Det går ju inte bara att ändra på saker utan att fråga prinsessan i huset. Nu kan jag inte gömma mig bakom soffan när det regnar ju, fåtöljen som jag brukade ligga under är också borta, där står det en jädra blomma! Mina leksaker har hon städat bort också, matte. Ingenting hittar man... dom där tv-programmen med han gotlänningen eller barfotamannen är nog skyldiga till det här. Fattar inte varför det ska ändras på saker på detta vis, hela livet har det sett likadant ut, samma favoritplatser och jag vet precis var allting är. Upp & nervända världen är det nu. Provsatt soffan en stund igår, återkommer med ett utlåtande. Satt för säkerhets skull med ryggen mot matte så att hon inte skulle tro att hon är förlåten...
Gardinerna är i all fall kvar än så länge, där är det skönt att sova.
Lite förlåten kanske matte är, jag fick ju åka på fikakväll igår och träffa mina kompisar.
Några nya vovvar var det där, sorter som jag inte sett förut. F tyckte inte om när skokrämshunden tittade på mig...men fröken hade sin gentleman med mustasch med sig, han gillar jag! Och fröken L har inte fått inredningsfnatt, tur att det är sig likt nånstans!
Adjöken/Carla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar