fredag 15 juli 2011

Nöjda och glada!




är vi båda två, efter dagens promenad. Den blev inte så lång eftersom matte är aningen risig i kroppen. Dessutom hängde regnet i luften och då vill man inte bege sig alltför långt hemifrån...
istället får man fylla promenaden med bra innehåll. Idag valde vi nosarbete i olika former, söka en frysklämma modell större gick utmärkt. Ett nytt godisträd hittade vi också där jag gömde godis högt och lågt. Träning för både nos och kropp. Jag avslutade med att knyta tibben vid ett träd och (aningen vågat) gå och gömma nyckelknippan. Jag gjorde några luringar på vägen också. Sen hämtade jag C och skickade henne på "Sök nyckel". Det är så roligt att se hur hon jobbar, nosen följer mina spår och kollar av även luringarna men det tog inte lång stund innan hon markerade att hon hittat nycklarna- bra det, annars hade vi fått problem...
Ibland får jag frågan om varför (och om det är nödvändigt) jag hittar på så mycket "konstigt" med min hund. Nödvändigt är det kanske inte men kul. Varför? Ja, jag behöver bara se den glada och förväntansfulla blicken hos Carla som säger: det här var jättekul, vad ska vi hitta på nu? Det räcker som motivation. Dessutom är jag övertygad om att både hon och jag får ett mycket roligare liv när vi gör saker tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar