tisdag 18 juni 2013

Lydnadschampion ;)

Även en alldeles vanlig kvällspromenad kan bli väldigt rolig och alldeles, alldeles underbar!
Visst är det härligt med ljusa sommarkvällar då det känns som att man har all tid i världen?

Fröken tibbe var väldigt alert och på gott humör igår. Möjligen kan kycklingen i mattes ficka haft en viss påverkan.
Jag lade in lite olika lydnadsmoment under promenaden och samtliga satt klockrent! Även inkallning på koppelavstånd var tydligen jätteskoj och som bonus hämtade hon kopplet.C var så fokuserad att hon inte brydde sig ett dugg om en hoppande och studsande setter lite längre bort. Sånt brukar annars kunna trigga henne. Jag blev också på gott humör, det är verkligen roligt när hon är så arbetsvillig!

Ny strategi när vi går förbi huset med rymmaren. Jag lär henne att uppsöka min högra sida när vi går förbi. Förhoppningen är att hon ska ignorera rymmaren så gott det går samt att jag ska hamna mellan C och huset som den lilla rymlingen kommer ifrån. Möjligen kan jag hinna blocka den så att hon inte får belöning genom att hälsa på C. Carla sköter sig bra men det har inte varit skarpt läge ännu så vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar