fredag 28 juni 2013

Avslutning

I går hade vi sista träffen (för den här gången) med järngänget. Vi tränade personsök i skogen ovanför HH. Vi började med ett ganska rakt sök och enkel pop-up. Jättekul att se Japp som nu har fattat g rejen och for iväg som ettn tyckte skott!
Carla blev lite förvirrad när det också doftade kantareller, vad ska man söka egentligen? sa hon.
När hon hade kopplat att det var människa som skulle sökas så var hon rätt snabb och hon börjar bli duktig på att jobba självständigt och har inte samma behov av att hålla koll på mig längre.
Det blev också en pop-up med luring som började lite trögt men som sen blev bra.
Denna gång var jag för första gången figge till svarta systern. Hon tyckte nivån var lite väl låg i första söket så även jag fick dra till skogs i en luring och då blev det bättre fart.
Inga rullar denna gång, vi behöver träna mer på delmomenten innan vi kedjar ihop dem.
C tyckte ju att det var väldigt kul att kuta omkring med rullen sist men det vore ju bättre om hon tyckte att det var lika kul att lämna den till mig...
En bra träning avslutades med en god smörgåstårta, efterrätt och väldigt många skratt.

Idag har vi kollat på hopptävlingar på jobbet och träffat en fin tibbehane. Kul för Carla att äntligen få träffa en rasfrände. Jag konstaterar att jag definitivt, utan återvändo är en äkta hundnörd.
Jag vet ingenting om vad som hände på hopp-banan men jag vet precis vad det var för hundar utanför banan.
Carla har hittat sin figge och väntar på belöning

Flisa ur figgens synvinkel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar