onsdag 31 oktober 2012

Som Pavlovs Hundar...


Funkar även människor uppenbarligen!
Idag utgjorde jag själv ett tydligt exempel på att även människor reagerar med betingade reflexer:
Jag satt i cafeterian på jobbet då en av våra elever fick ett sms. Det gav omedelbart respons hos mig i form av ökad puls samt en impuls att genast galoppera iväg i full fart...
Signalen kom ursprungligen från Kvartersteaterns "Ivanhoe" och var startsignal för tornerspelet :)
Jag var med i den uppsättningen 1999...
Till min glädje fick jag höra att den nu ska finnas på Dvd så jag ska försöka få tag i ett ex.
Det vore fantastiskt roligt att se Zilber igen!

Löpet är äntligen över och lilla fröken är sig själ. Nu får vi delta i hundaktiviteter igen!
Vi har anmält både till fikakväll, aktiv promenad och öppenträning. (märks det att vi haft långtråkigt?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar