torsdag 18 oktober 2012

Den beter sig lite märkligt den här förkylningen. Ena stunden är jag hur pigg som helst för att i nästa känna mig jättesjuk, jaja det är väl bara att härda ut antar jag.
Idag har jag roat mig med att läsa på om olika hundraser som jag träffar på med jämna mellanrum.
För några år sen kom en mycket bra bok som kort och gott heter HUND. med bla Kerstin Malm som medförfattare. Där hittar man beskrivningar på de flesta raser och de är indelade efter användningsområde och behov, inte strikt efter rasgrupp. Det är alltid lika roligt att läsa på om olika raser, i synnerhet när man känner igen egenskaper från individer man träffat på.
Om tibben kan man bla läsa: En tibetansk spaniel lyder men inte genast. Vid inkallning kan det hända att den antingen kommer senare eller så får man hämta sin hund.
Vidare står det att det finns en hel del "Kan själv" i en tibbe. Jomen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar