söndag 26 augusti 2012

Vila och återhämtning

är viktigt om träningen ska ge resultat. Vi har haft några riktigt intensiva helger med mycket nosarbete för tibben och en hel del knatande i terräng. Även om Carla tycker att det är kul så märker jag att hon är lite trött. Därför har vi tagit det riktigt lugnt i veckan. I måndags blev det en visit hos varghundsväninnan med lite bollspel. Därefter fick matte lite massage medan Carla sussade sött under bänken. På fredag blev hon lite extra bortskämd med massage hon också.
Resten av veckan har C bara gått promenosar och suttit och filosoferat på stock och sten utan brådska 
Igår gav jag mig ut på expedition klädkammare- jag är mycket nöjd med resultatet. Nu har varje sak sin plats. Carla övervakade proceduren.
Idag fick lilla fröken stanna i sängen medan jag har varit på hundutställning och tittat på små tibbebebisar. Farligt söta!
I Lördags påbörjade vi foderbyte, till ett foder som inte innehåller majs och spannmål. Än så länge får hon bara ytterst lite av det nya fodret, vi tar tid på oss med övergången så att det blir bra för magen Jag tycker att innehållet verkar mycket vettigt och hon verkar tycka att det är gott. Spännande att se hur det blir.

1 kommentar: