lördag 21 maj 2011




Vaknade i morse av att tibben satt PÅ mig. Tur att det inte är en tungviktare man har...
Igår natt hade hon bjussat på tuggben under natten också, snällt men inte så skönt att sova på precis. Inte är vältuggade ben så mysiga att trampa på om man kliver upp på natten, lite som legobitar, en och annan ramsa har kommit över mina läppar när jag klivit på ett av dem...
Överallt ligger dom också och det är inte lönt att plocka undan dem heller för lilla fröken hämtar dem lika snabbt igen. Hon har fullständig koll på hur många hon har, en imponerande samling. I tisdags blev det inventering eftersom vi hade besök av arbetskamraten Olli, då är det viktigt att kolla att inget är försvunnet!
I torsdags hade vi planerat att delta på ytterligare en aktiv promenad, tyvärr blev den inställd.
Vi åkte till Norra berget ändå för egen promenad, Det fanns mycket att titta och lukta på och jag passade på att hälsa på "gamla" teaterkompisar. Två rediga nordsvenskar som ska vara med i föreställningen träffade vi också. I helgen tar vi det lugnt och njuter av vädret.
Jag ska också läsa min nyinköpta bok "Hundens beteende - en fotoillustrerad handbok" Den verkar lovande, om inte annat är det jättefina bilder att glädjas åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar