söndag 3 april 2011

Konsten att koppla av

Carla hittade en snöhög att meditera på under eftermiddagspromenaden. Matte fick snällt vänta en stund. Inte så dumt faktiskt :)
Vi har haft en lugn vecka, tibben och jag. Mest har vi promenosat. Det har tagit nästan hela veckan att smälta förra helgens kurs. Det väckte såklart en hel del tankar och jag känner mig extra inspirerad att fortsätta jobba med hundmöten. Det märks att det är vår för det är betydligt fler hundar ute nu. Man undrar var de har varit hela vintern? Många träningstillfällen blir det i alla fall.
Jag väntar på en nyöversatt bok om hundars beteende, den kommer i slutet av april och verkar intressant. Den gick att förbeställa så efter lite beslutsvånda (över priset) så har jag nu beställt den.
Carla har varit fullständigt överlycklig när vi vaknat i helgen, glada skutt och viftande svans, inget dumt sätt att vakna på. Nästa vecka har vi en rallyträning inbokad och så ska prinsessan visa upp sig på Djurklinikens 10- års jubileum. Vi får väl se om hon är på humör för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar