onsdag 6 april 2011

Den mest envisa...

(Tempelhund med attityd!)

Tibben hade jag fått med mig i kopplet på måndagens rallyträning. Mycket motvilligt gick lilla fröken en bana. Sedan plockade hon fram tjurigaste tibbeminen och satte sig på rumpan, i alla fall när jag ville att hon skulle gå för när hon skulle sitta så drabbades hon av både temporär dövhet och synbortfall och märkte absolut inte att matte ville nånting... Nu råkar prinsessan ha en likaledes envis matte som helt sonika bar tjurskallen runt vissa delar av banan:)
När jag gnällde lite över min tjuriga hund så frågade en av de andra deltagarna om hon möjligen var lik nån? Jag väljer nog att ta det som än komplimang, det är ju inte det sämsta att jämföras med världens bästa Carla!
Vi får väl hoppas att det är sant det som sägs i teatervärlden, att genrepet alltid ska gå åt pipan, för på söndag är det meningen att vi ska visa upp oss när djurkliniken firar 10 år, uj uj. Hoppas på en mera samarbetsvillig flicka då!
Såklart var hon fullständigt klockren på de flesta moment igår när vi var utomhus, precis som vanligt. C gillar inte att gå i koppel inomhus helt enkelt. Nu kan jag inte klandra henne för det för visst är det roligare att träna utomhus. I alla fall om solen skiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar