tisdag 26 oktober 2010

Hurra hurra!


Prinsessan fyller tre år idag. Denna stora dag har firats med smaskig skinka till frukost och ikväll blir det en extra god kaka.
Igår var vi på rallyträning med kompisarna, alla var superduktiga men det är alltid kul när det riktigt lyser om Imra.
Tibben var lysande i vissa moment men ganska istadig i andra. Den gamla aversionen mot koner visade sig igen och av någon anledning vill hon INTE gå mellan mig och väggen trots att jag försökte med klassikern "this is your dance space...". Däremot satt hon snällt kvar medan jag gick ett varv runt henne och den "Tyschka vändningen" funkade bra. Följa bakåt flyter på bra det med.
Ska jag vara helt ärlig så är hon oemotståndligt charmig när hon vill gå sina egna vägar. Hade jag velat ha en 100% superlydig hund hade jag köpt en på lekplaneten.

Idag har fröken börjat löpa så nu lägger vi träningen på hyllan ett tag, sist var hon ganska trött och emlig under hela perioden så det är lika bra att lägga in en höstvila för oss båda.
Lägger in en sommarbild för att lysa upp höstmörkret lite!

2 kommentarer:

  1. Grattis till prinsessan! Verkar väl mycket lämpligt med lite vila denna mörka tid. Soffan med matte blir kanske bra :)

    SvaraRadera
  2. Ja soffan känns lockande denna tid på året. Kanske hinner jag ta mig igenom en bit av boktraven också medan tibben snarkar brevid :)

    SvaraRadera