söndag 17 oktober 2010

Terränghinder!



Tänkte mig en kort runda i skogen idag då kroppen är risig. Det blev en del hjärnjobb för tibben och en del fysträning, det är ju extra jobbigt att ta sig fram på korta ben.
Gosissök i träd, balansgång på stock och sten, lite hopp och så satte jag lilla fröken att vänta vid ett träd medan jag gick och gömde nycklarna för henne att nosa reda på. Jag gjorde ett antal luringar och sen släppte jag iväg henne på kommandot "sök nyckel". Det var jätteroligt att se henne slå på nosen och följa precis där jag hade varit och hon hittade också nycklarna. Markeringen var inte helt tydlig, mest beroende på iver och att det var ett lite krångligt ställe med en massa stockar men hon visade mig att hon hade hittat dem och när jag frågade igen så visade hon tydligare.
Kul!
Som bonus fick jag också ett ordentligt träningspass, det är inte alldeles enkelt att ta sig fram överallt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar