lördag 3 juli 2010

Hundmöten...


Antalet hundar i grannskapet verkar öka i takt med solskenet, det är inte utan att man undrar var de hållit hus under vintern?
Carla är mycket duktig numera när det gäller hundmöten, till 95% bara skvallrar hon till mig och bryr sig inte nämnvärt, härligt!
Vi fortsätter att jobba med hundmöten/skvallerträning för uppenbart ger det resultat.
Extra gott känns det att vi oftast möter superbra hundägare som samarbetar så att det ska bli så bra som möjligt för hundarna. Det är inte lika vanligt nu för tiden att folk bara släpper fram sina hundar utan att fråga, inte heller är det lika vanligt att människor hälsar på hunden utan att fråga.
Hurra för såna människor!
Man får gärna hälsa på min hund men jag vill att hon gör det på ett trevligt sätt och det jobbar vi mycket med. Möter vi en hundrädd människa vill jag inte att min hund skrämmer denna genom att kasta sig fram i tron att alla människor kan man leka med. Likaså är det ju inte säkert att alla hundar uppskattar en liten pälsboll som kommer farande, övertygad om sin egen charm:)


Härlig värme gör att det inte är läge för träning, tibben ligger helst och spanar från balkongdörren där det är hyfsat svalt.

"Jag brukade titta på min hund Smokey och tänka; om du var lite smartare skulle du kunna tala om för mig vad du tänker på,
och han tittade på mig som om han sa: Om du var lite smartare skulle det inte behövas"
(Fred Jungclaus)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar