söndag 13 mars 2011

Vårglädje?

Spaning från balkongdörren

Igår väcktes jag av en strålande glad och busig tibbefröken. Glädjeskutt, svansvift och pusskalas.
Sämre sätt finns att vakna på. Det är just det som är så härligt med hundar, 100% ärlighet i allt de gör och "säger". Oavsett vad som händer. Promenaderna tar dubbelt så lång tid nu när solen visar sig igen, det finns så mycket att titta på och vi möter så många människor. Det är ju bara vi hundägare som är ute och går i alla väder. Mötte en karl i morse som funderade om jag var ute med hunden varje dag??? Det ingår ju liksom i själva hundägandet...
Idag har vi haft ett kort och skojigt arbetspass. Jag hade ingen riktig plan utan plockade fram klickern och lite olika prylar och lät prinsessan välja.
Valet föll på fingerdockorna och apportering. Jag har nu börjat namnge ytterligare en docka och det är roligt att se att hon använder sig av uteslutning. "Hon sa inte den jag redan kan, så då måste hon mena den andra".
Hämta saker gör hon i mycket rask takt och med stor glädje, det är nästan så att hon kastar sakerna till mig :)
På tisdag är det dags för en sväng på hundens hus för en fika med Varghundsväninnan. Nu är det ganska länge sedan de träffades så det ska bli intressant att se hur de reagerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar