måndag 13 september 2010

Rallyträning!


Ikväll har vi varit på höstens första rallyträning, tibben var duktig trots mycket störning. Prinsessan hade fullt jobb med att både gå en bana och hålla koll på allt som händer runt omkring. Jag är ändå nöjd med kvällens insats, tyckte att hon jobbade på bra även om hon på sant tibbemanér lugnt satte sig med ryggen mot mig för att studera nåt annat intressant.
Framför sitt- följa matte som backar fungerade mycket bra idag med en nära position.
3 banor fick det bli sedan var fröken C nöjd. Kvällens roligaste var nog ändå lille F med matte som hade så kul. F fick ett riktigt glädjefnatt och kutade omkring som en stolle, kul med glada hundar.
Carlas bästa träningskompis Imra tyckte också att det var skoj med träning och hade stenkoll!
Härligt att se!
Bra träning för mig blir det också, antar att det här kan räknas som "funktionell träning". Jag läste en artikel om det i tidningen i morse och det verkar vara det nya nu. Hela rörelsekedjor är tydligen grejen och det får jag verkligen när vi tränar rally. Är jag inne nu eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar