söndag 26 september 2010

Prinsessan på ärten!


Nu är det bytt till vintertäcke i sängen. C är mäkta nöjd. Igår hade hon lagt sig med huvudet på kudden och täcke på. Mycket söt men hann tyvärr inte fånga på bild.
Idag har vi njutit av det härligt krispiga vädret, frosten låg kvar ännu vid morgonpromenaden!
Till skillnad från i onsdags var fröken på basta humör, galopp har varit den dominerande gångarten... ett kort rallypass med fokus på position och följsamhet vid sidan. Jag försöker lära in ett tydligt handtecken utöver röstkommande. Det funkade riktigt bra men kräver mer övning.
På vägen hem fick vi tillfälle att öva på skvallret då Carla fick syn på en STOR okänd hund.
Jag fick jobba ganska ordentligt, kom på mig själv med att sträcka kopplet. Inte bra.
Det blev mycket bättre när jag släppte efter och började jobba på kontakten i stället, faktiskt så bra att hon gick förbi hunden vid min sida med full kontakt! Nöjd med oss båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar