måndag 7 augusti 2017

En värdefull liten papperslapp...


Där satt den! Reidun och jag har tillsammans gjort ett godkänt doftprov för eukalyptus.
Den här gången kunde matte hålla nerverna i styr och vifta med armen på rätt ställe när Reidun gjorde sin snyggaste markering hittills.
Tvärnit vid rätt kartong och blicken som tydligt sa: Här är doften, ro hit med min karra!
Det gick så fort att det nästan kändes lite snopet :D
Glädjen över detta papper som är ett kvitto på att alla timmar av träning har gett resultat är minst sagt stor! Jag kommer inte att sluta le på länge än. Vi har inga direkta planer på att börja tävla men nu har vi möjlighet om vi skulle vilja. Doftprovet har varit ett av målen med träningen och det känns otroligt kul att ha lyckats.
 Jag har fått bekräftat att jag tänkte rätt kring träning innan -vi har också fått jättefin coaching av Sara och  jag började inte med nåt konstigt vid själva provtillfället bara för att jag är obekväm i såna situationer.
Det viktigaste målet som alltid är ju att ha roligt och det hade vi i lördags.
En mycket trevlig domare som verkligen poängterade att vi skulle ha kul och peppande och glada vänner. Så härligt! Vi firade såklart med bubbel (till matte) och ostbågar (till R &C)när vi kommit hem.

På söndagen blev det sedvanlig tur. Bara vara och ladda om.
En fin och stillsam plats vid vatten där det fanns möjlighet för Carla att gräva av hjärtans lust- ibland måste liten tibbe få gräva sig en grop, medan vi fikade och njöt av lördagens resultat.

PS: Reidun blev inte första tibben i Sverige med godkänt DP vi blev "slagna" med några få dagar men att vara en av två är inte så pjåkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar