fredag 1 november 2013

Specialkurs...

Det var någon som frågade för ett tag sen vad man gör på en specialkurs. Det går nog inte att svara på, en kurs med (h)järngänget måste upplevas :)
Två tillfällen har vi hunnit med sen sist. Oj så roligt vi har, både två och fyrbenta.
Vi tränar på det vi vill och behöver. Flera av oss håller på med personsök och inomhussäsongen lämpar sig ypperligt för rulleträning. C var riktigt duktig igår och kunde hämta rullen framför Linda på ganska långt avstånd. En lite svår balansgång men belöning blir det, hon behöver en hel del peppning när hon hämtat rullen och ska lämna den till mig. Blir det för mycket beröm kan hon bli lite yr i mössan och börja kasta omkring rullen. Klurigt det där...men det blev ordning till slut och hon hade väldigt roligt.
Lite mobilträning blev det också. Jag vill ha en bättre markering och höjde därför kraven lite.
Tibben och jag hade dock inte riktigt samma åsikt om vad som var en bra markering.
Hon tyckte att hon hade markerat och därmed fick jag väl skylla mig själv om jag inte var tillräckligt uppmärksam. Med ganska sur uppsyn parkerade hon sig bredvid mobilen och tyckte att matte var ganska trögtänkt.
Inatt har hon överraskat med att flytta in i sovrummet igen. Jag vaknade av att hon hoppade upp i sängen. Kanske känner hon att matte behöver extra omsorg just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar