tisdag 22 januari 2013

Fröken Carla är på gott humör trots kylan. Man vet att det blir en bra dag när man drabbas av en pussattack ackompanjerad av en glatt viftande svans :)
Vissa problem uppstod vid påklädning av täcke och sele, inte helt lätt att hänga med mellan lekinviter, glädjeskutt och ljudliga hojtanden. Efter lite bestyr så kom vi i alla fall ut i solen med full fart framåt! Härligt att inte ha ont i ryggen noterade jag, tibben noterade att livet är stenkul!
Inga bekymmer med kissningen heller verkar det som, lutar åt att hon ätit nåt som orsakade färgen.
De nya röda godisarna kanske?
En morgontupplur och därefter frukost, själv lurade jag in mig i en filt i soffan.
Resten av dagen fortsatte med samma glada humör, kvällsarbetet bestående av strumpavdragning gick med en sällan skådad hastighet, även fötter och långkallingar höll på att följa med och av bara farten så snodde hon kvällskakan. Mitt i ett steg kom hon på sig, tvärnitade och inväntade det magiska ordet: varsågod.
Innan hon däckade helt så flög hon upp i soffan, tittade mig djupt i ögonen och RAPADE. Föga prinsesslikt må jag säga ;)
Många goda skratt blev det i alla fall i helgen. Gårdagen tillbringade hon sympatisovande under täcket. Standard när jag har varit på akupunktur och väldigt varmt och skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar