onsdag 26 december 2012

smakar på snöflingor

Godisträd
Julklappsöppning

En crazy pingvin!
En lugn och skön julhelg har vi haft. På julafton blev det ordentlig aktivering av tibbenosen med både godissök i snö och ett godisträd.
På julafton försöker jag alltid hitta på en extra kul och påhittig promenad. Det brukar sluta med att även jag är snöig från topp till tå. Pga allergi så kan tyvärr inte C följa med på julfirande men efter att vi har hittat på en massa hyss så är hon fullt nöjd med att stanna hemma i soffan. Att det känns värre att lämna henne på julafton är ju bara min upplevelse, inte hennes. Så nöjd med sin dag var hon att hon inte orkade kliva upp för att öppna sina julklappar :)
Klappöppning blev det i stället på juldagen, en lämplig sysselsättning en dag när man är lite seg. Lilla fröken blev glad över klapparna.
På julafton såg jag en fin liten dokumentär om en flatte-valp, en menig fastnade hos mig:
Jag har visat dig världen, du har berikat min!
Fint sagt och det sammanfattar livet med hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar