lördag 29 december 2012


Idag är jag extra tacksam över fina vovven. Det var inte så lockande att kliva upp ur sängen med en hysteriskt krampande rygg. Men med en hund som ska ut finns inte mycket att välja på och jag blir både gladare och får mindre ont efter en morgonpromenad. Att lilla fröken skuttar upp på snöhögar för att dela ut pussar gör det inte sämre.
Jag läste i tidningen att fyrverkerierna i hamnen på nyårsafton kostar 140 000. Fullständigt skamligt att elda upp så mycket pengar! Det borde finnas mycket bättre saker att lägga pengar på.
Jag skulle önska att kommunen var tillräckligt modig för att sätta stopp för dylikt firande av omtanke om alla djur som far illa av allt smällande. Det finns andra sätt att fira in det nya året på.
Fröken C är tack och lov inte skotträdd men jag lider med alla andra rädda djur och människor.

I 2012 års nyordslista från språkinstitutet finns ordet läshund med. Roligt och ett tecken på att det börjar hända saker. De positiva effekter som hundar kan ha i olika sammanhang uppmärksammas allt oftare, mycket glädjande och jag hoppas att utvecklingen fortsätter.
Det har varit ett mycket bra år för tibben och mig. Vi har gjort en himla många roliga saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar