torsdag 12 juli 2012

Utflykter...

Vatten är spännande...
Vi har trotsat det tråkiga vädret och varit på utflykt två dagar på raken!
I förrgår blev det en sväng till löran, galtström och skatan. Inte så mycket promenad för hundarna då det regnade rejält mest hela tiden. Ett litet busfnatt fick tibben dock när hon nu äntligen fick träffa på kompisen F :) . Jag tog tillfället i akt och inhandlade både rökt sik och rökta räkor, mycket gott!
Vi passade också på att kolla in varifrån nya vandringsleden mellan Bergafjärden- Ovansjö utgår. Vi planerar att göra en utflykt även där så småningom.
Igår blev det promenad runt ryggis och sen en vända på Norra Berget för lite kaffe.
Märkligt att kaffe alltid smakar godast utomhus efter en hundpromenad!

Igår kväll var jag också "barnvakt" till en alldeles liten hundvalp som tyckte att det var väldigt bra att sova i mitt knä större delen av kvällen. Mycket söt:)
Fast även om valpar är charmiga så tycker jag nog att en vuxen hund är ännu bättre, i alla fall om man har en riktigt bra relation.

Idag har jag tagit tag i en välbehövlig städning- hallen såg ut som en gräsmatta och det var garanterat halkfritt överallty. Tänk att en liten hund kan dra in så mycket! Tar det som ett tecken på att vi båda haft roligt i alla fall.
Carla har gjort så lite som möjligt idag men hon kan behöva vila efter två dagar med massor  av intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar