lördag 21 juli 2012

Årets första...

Dags för bergsklättring...


Årets första fynd!

Fikapaus
Fonzi med skog i skägget :)
gula skatter är funna! Idag har vi varit på södra berget för att leta kantareller, efter några sniffningar på en kantarell så satte F fart och gjorde strax sitt första fynd. Carla var lite mer tveksam men efter lite support så lyckades även hon. Däremot tyckte hon att matte var lite trögfattad så för säkerhets skull så apporterade hon sitt fynd :) Inte riktigt rätt kanske men ganska charmigt.
Vi gick vidare och hittade ett bättre ställe där båda hundarna lyckades superbra även om F helt klart är den vassaste, han har hittat sin grej kan man lugnt säga! C var extra duktig tycker jag eftersom hon inte hade mig som förare utan lånade Fonzis matte. Full fart tillbaka till mig efter utfört arbete också.
Själv funderar jag på om jag håller på att konvertera från gasell till bergsget?
De första kantarellerna växte inte helt lättillgängligt men det är ju i högsta grad funktionell träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar