lördag 24 september 2011

Mindfulness?

Läste en artikel om Mindfulness i Härliga hund igår.
Det var tydligen nåt nytt och kunde hjälpa husse eller matte att få en bättre relation till sin hund.
Har jag missat nåt eller? Det är väl knappast något nytt att man ska vara närvarande i nuet när man tränar eller umgås med djur? Det är ju en grundförutsättning för att lyckas.
Ett tips var att stänga av mobiltelefonen och iaktta sin hund... ja jösses!
Det finns väl knappast något bättre än att sitta på en stubbe i skogen med en fikakorg och bara vara tillsammans med vovven, långt ifrån mobiler, datorer och annat som tar energi.
Att bara vara är vi bra på tibben och jag men så har jag ju lärt av en mästare!

Lilla Carlamagen verkar må bra fortfarande, idag börjar vi gå över till vanlig mat.
Antagligen är jag överförsiktig men hellre det än ett bakslag.
Lite tranbär får hon också nu eftersom det verkar närma sig löp. Vi vill inte ha tillbaka blåskatarren så hon får lite i förebyggande syfte, detta med tanke på den förestående stockholmsresan.
71 tibbar är anmälda till utställningen men vi vet ju redan innan vem som är snyggast ;)
72 timmar utan Hund! Undrar hur det ska gå... jag får väl gosa med Bulldoggen i plysch i stället, tror att C kommer att klara detta bättre än matte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar