söndag 5 juni 2011

En vandrande pinne...

Prinsessa med attityd :)

verkar lockande som husdjur för tillfället. Misstänker att Carla har uvi, stackar´n. Hon kissar femtioelva ggr varje promenad och det kommer lite blod också. Jag tycker såklart att det är mycket men en blodfobiker är nog inte rätt person att avgöra...
Hon verkar pigg och glad för övrigt och vi har precis brottats och haft dragkamp.
Veterinären tyckte att jag skulle avvakta till efter helgen eftersom hon inte är allmänpåverkad. Aldrig har en helg verkat så lång! Undrar om det finns nån lag på att dom ska bli sjuka på kvällar och helger?
Här finns ju ingen vidare jourverksamhet att tala om. En klinik som har öppet till 15:00 på lördagar och en som har öppet helger till kl 13. Inte mycket att hurra för precis.
Håller tummarna för att allt går bra men känner mig maktlös som inte kan hjälpa henne.
Försöker att inte oroa mig för mycket för det känner ju hon av såklart men det är svårt!

3 kommentarer:

  1. Stackars Carla:( Hoppas det löser sig till det bästa!

    SvaraRadera
  2. Håller tre fingrar här, typiskt att det ska komma på en långhelg. I går kväll började Smilla visa tecken på halsinfektion, troligast i alla fall. Blev väldigt stressad, jag alltså ;) Hoppas allt ordnar sig med det snaraste.

    SvaraRadera
  3. Ja, man blir ju orolig när dom inte mår bra. Vi håller tummar och tassar här för finaste Smilla!

    SvaraRadera