tisdag 7 juni 2011

En tripp till veterinären...


Äntligen vardag efter en orolig helg. Jag ringde till veterinären på en gång i morse. Vi fick tid redan idag, jag fick order om att ta med ett urinprov. Hur i hela friden tar man nu ett sånt på en hund. Det är ju inte helt lätt att hinna ner med en kopp eller dylikt. Dessutom är risken stor att hon slutar kissa. Jag fick förslaget att använda en soppslev (ja faktiskt!) men eftersom jag befann mig på jobbet kändes det inte som en riktigt bra idé, varken att låna en soppslev eller att ställa in provet i cafeterians kyl :). Vi löste problemet med att stuva in en kissnödig vovve i bilen och hämta en rondskål hos veterinären att använda som potta. Det funkade utmärkt även om C var aningen fundersam. Proverna visade på blåskatarr men eftersom den verkar ganska lindrig så slapp vi antibiotika. Carla ska i stället äta tranbärstabletter speciellt till hundar. Förhoppningsvis blir hon återställd av dessa och i fortsättningen tar vi med sittunderlag till prinsessan när vi ska på utflykt, så slipper hon bli kall! Skönt att det inte var värre än så, nu kan jag slappna av igen.
C hälsar att tranbärstabletterna var smaskiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar