söndag 19 december 2010

Snö i massor!


Och snöfallet verkar inte precis avta... tibben och jag fick plöja oss fram i snön på morgonpromenaden som blev senare än vanligt. Läge för inomhusaktiviteter alltså!
Det blev en kortis med att stänga dörren, extra mycket störning eftersom tvättmaskinen tuffade på innanför badrumsdörren som skulle stängas. Trots detta jobbade fröken på, i alla fall en pyttestund innan hon bestämde sig för att vi skulle göra något annat. Vi plockade fram byggklossarna i stället och det verkar alltid vara lika kul att riva dem och sen plocka ihop dem.
Samma sak här, en gång sen vill prinsessan göra nåt nytt (det gäller att vara flexibel när man har en tibbe!) så då tog jag fram sköldpaddan Rally, det var länge sedan vi använde oss av den men jag provade direkt med att ställa honom en bra bit ifrån mig och sedan be C hämta och minsann om han inte fick en liten promenad! :). Vi avslutade passet med fingerdockorna, två st som jag växlade plats på och frågade "var är Carla?" Det självklara svaret är ju "Lejonet, matte!"
Tibben är ganska trött i luvan efter detta så nu tar hon en tupplur innan det är dags att bylta på sig och gå ut i snöyran igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar