onsdag 24 augusti 2011

Skogstroll!


Både tibben och jag börjar bli skogstokiga ;) Det är så kul att vara ute och leta kantareller.
Ikväll har vi varit en sväng på södra berget och sökt. Herr Fonzi var superduktig och hittade flera som växte vilt, C hittade mycket duktigt det preparerade söket och markerade också några pyttesmå vilda kantareller. Intressant att notera att jag börjar bli riktigt terränggående. Jag märkte inte ens att jag gick ner för den branta backen som var rätt besvärlig men eftersom jag bestämt vet att jag gick upp för den och sen gick samma väg tillbaka så måste jag ju gått ner...
Funktionell träning, eller?
Jag har nog inte haft så här roligt på 10 år tror jag, den där härliga känslan man har efter flera timmar ute i skogen, trött och full av energi på samma gång liksom.
Det blir nog en vända nästa vecka med. Vi måste ju passa på när det är säsong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar