söndag 20 februari 2011

Äntligen har lattjolajban-väskan kommit fram!


Idag var det dags att åka iväg och träna för första gången på länge. Carla fick ett fullständigt glädjefnatt när jag började packa väskan och hojtade högljutt samtidigt som hon utförde en vild glädjedans :). Rally stod på programmet idag och jag törs nog säga att hon gjorde sin hittills bästa runda inomhus. Riktigt på hugget!
Härligt med en så arbetsvillig hund, kanske har det varit bra att vi haft en lång period med lite arbete och mycket "trams" och lek. Fyra rundor blev det sen bröt vi innan prinsessan tyckte det blev tråkigt, sista vändan tittade hon på mig som om jag inte var klok när vi gick "spiralen". - vi har ju redan gått här, tänkte hon. Matte är vimsig! Efter lite övertalning så hängde hon på i alla fall.

Igår fick prinsessan en liten lyxdag med massage och en rejäl urborstning av pälsen. Den STORA PÄLSFÄLLNINGEN har börjat... underullen som jag borstade ur räcker nog till en liten tröja!
Kanske inte den mest lämpliga tiden att fälla när det är så kallt men eftersom det är löpperioden som styr så är det inte mycket att göra. Hoppas att hon får behålla lite till nästa helgs utställning i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar