söndag 11 januari 2015

Rackarunge

Tiden går fort med liten valp. Det är inte många lugna stunder i huset med stormen Reidun.
Maken till påhittig och företagsam valp har jag sällan skådat.
pappa Bobby
Där jag med Carla bara behövde säga till en gång, närmar jag mig nu 200 gånger med Reidun.
Matte kan ju ha ändrat sig efter 5 sek...
Tar man en klunk kaffe kan man bli av med frukostmackan om jag säger så.



Hon är också en utbrytardrottning av stora mått, klättrar över kompostgaller och öppnar dragkedjan till kojan med bravur.

Vi tränar på vardagssaker som kontakt, inkallning och att inte brottas när man går på promenad.
Liten får hänga på i egen takt på våra prommisar och hon är mer uppe i luften än på marken men det är bara att hänga med.Fördelen med att hon är så snabb i tanken är ju också att hon lär sig snabbt.
Det gäller att hon lär sig rätt saker bara.
Jag försöker också låta Carla få egna promenader ibland så att vi får lite egen tid,
dessutom får hon hänga med på de saker jag tränar med R fast såklart med högre krav.
Jag tillbringar också väldigt mycket tid med att bara titta på dem när de leker och samspråkar.
Så intressant och roligt!
Hon må vara en rackarunge men det mesta är förlåtet, hon har verkligen stulit mitt hjärta <3 br="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar