fredag 18 april 2014

Ny hobby!


Carla har skaffat sig en ny hobby - biljard! Igår fick vi låna varghundsväninnans fina biljardbord.
Kul att lära in nånting nytt, jag började med en boll och väldigt enkelt. klick så fort nosen nuddade bollen för att sedan kräva lite till.
Vi passade på att filma lite (tyvärr inte från start, klantigt av mig!)och det blev oerhört tydligt hur fort det går att lära in nya saker med positiv förstärkning. Faktiskt fick jag en aha-upplevelse trots att jag faktiskt tränat hund i flera år enligt den principen. Har dock inte sett det på film och det var det som gjorde det så väldigt tydligt. Jättekul att se och jag fick en påminnelse om hur vansinnigt roligt det är att jobba med klicker. Det var ganska länge sen vi lärde in ett nytt moment och C var väldigt på faktiskt, bara att hänga på för matte.
Nu önskar vi oss ett eget biljardbord så att vi kan gå en match mot varghundsväninnan efter lite mer träning.
Försökte ladda upp filmen men det krånglade, får lägga den på FB istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar