söndag 25 augusti 2013

Full rulle och skogsmulle!

I helgen har det bara varit Carla och jag. Väldigt skönt efter en intensiv vecka.
Igår var jag inte direkt i toppform, kroppen verkar ha en något egen vilja. (tänk Papphammar på rullskridskor). Jag tänkte därför ta en ganska lugn promenos och tog med linan för att lilla fröken skulle få springa lite. Nu är det ju väldigt svårt att hålla sig när tibben är på gott humör så det blev ett litet träningspass i alla fall :) Apportering av rulle på lite längre avstånd. Det gick med en väldig fart och extra kul var det att sätta full fart upp på en kulle för att komma tillbaka i samma fart med rullen i munnen. Spikrakt och inte en ansats till egna utflykter. Duktig tjej! Inkallningen satt också som den skulle trots störning i form av en fotbollsmatch.

Idag har vi varit på upptäcksfärd i skogsdungen. Det blev en redig workout då det låg nedfallna träd över stigen på flera ställen. Ett alldeles bra träd att balansera på hittade vi och ett karamellträd såklart! En sökruta hann vi också med och nu sover en trött och nöjd liten hund på sin kudde.
Själv har jag hunnit med ett yogapass också, nu blir det en tekopp innan det är dags för mig att göra C sällskap på kudden.
Skogslimbo?


Vilopaus på en sten

Sökrutan gick bra
En stor stock hittade vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar