tisdag 22 maj 2012

Vår?

Äntligen verkar våren vara här! Vi njuter av ljusa kvällar och något som med lite god vilja kan kallas värme. Igår lekte vi "gömma nyckel" som ju egentligen är nosdiskriminering. Jag gömmer mina nycklar och tibben ska nosa rätt på dem och markera genom att sätta sig vid fyndet. Riktigt duktig är hon min lilla dam, tur annars skulle vi få problem att komma in hemma...
Jättefina och tydliga markeringar gjorde hon varje gång, det bådar gott för att vi ska få lika fina markeringar på kantareller. Hon visade också att det är viktigt att jag är tydlig i mina instruktioner, jag tänkte att vi skulle höja svårigheten lite med en apportering (på kommando) av nycklarna så efter markering sa jag "hämta" men jag sa inte vad... tibben skuttade glatt iväg och kom tillbaka med ett fint grässtrå! Hon var väldigt nöjd med sig själv :)
Bilden är från helgens utflykt på norra berget.

2 kommentarer: